Про майстерню

Людина – творіння рук Божих. Тому, як творіння, яке не є самодостатнє, вона покликана безнастанно прямувати до Джерела життя, перебувати у гармонії із своїм Творцем. І саме літургійне служіння Церкви, устрій храму, краса його розпису, блиск і величність церковних риз є одними з моментів, які у видимий спосіб допомагають краще усвідомити роль, місце і завдання, яке виконує особа, що належить до Божого Люду, адже повнота Церкви виявляється у Її Літургії. Спілкування з Небесним Отцем звершується у молитві та жертві, тому в літургійних чинностях Церква об’являє людині Бога, а саму людину – як Його творіння.

Церква Христова і храм, як місце звершення богослужень і священнодійств, сповнені багатьох символів і знаків, що відкривають нам Божу велич та красу. І серед такого багатства богослов’я неабияке місце займає власне церковне одіяння священнослужителів, яке поділяється на небогослужбову (повсякденну) та богослужбову одіж.

Повсякденний одяг служителів Церкви, який засвідчує їх сан і відрізняє від інших людей, походить від давньої повсякденної світської одежі. Лише згодом вона почала набирати особливих ознак та вирізняти духовенство і монашество серед мирського середовища. І це глибоко відповідало поняттю та розумінню Церкви як царства не від цього світу, яке, хоча й несло своє служіння у світі, проте по природі духовно відрізнялось від нього. Тому духовенство і монашество було зобов’язане в давнину і має такий обов’язок сьогодні – завжди вживати цей одяг як свідчення свого сану перед іншими.

Богослужбові одіяння духовенства у Христовій Церкві також мають особливе місце і значення. Їх називають ризами і розділяють на дияконські, ієрейські та архиєрейські. Старозавітнім прообразом цих облачень є одяг Аарона та інших священиків, який був виготовлений за повелінням Божим (Вих. 28:2; 31:10) і призначений тільки для священнослужіння та прослави Бога, для краси Божественних служб. Тому вони не могли вживатися у побуті. Через пророка Єзекиїла Господь велить старозавітнім священикам знімати з себе богослужбову одіж, виходячи з храму (Єзек. 44:19).

У Новому Завіті Христос, навчаючи в притчах про Царство Боже, говорить про запрошених на весільний бенкет і про неприпустимість приходити на нього у невесільній одежі (Мт. 22:11-12). Також у Книзі Откровення читаємо: «І дано їй, щоб одягнулася у вісон чистий, ясний, вісон же – це праведність святих» (Одкр. 19:8).

Таким чином, загальне символічне значення та роль церковних риз  – через видимі матеріальні одежі виражати духовне одіяння праведності та чистоти, в яке мають бути облачені душі віруючих людей для участі у вічній радості поєднання Христа з Церквою вибраних Своїх.

Оскільки будь-яке богослуження в Церкві, особливо Божественна Літургія, являється духовною зустріччю з Христом, оцим весільним празничним бенкетом, тому духовенство покликане в зримий спосіб являти віруючим ті одіяння, в яких сам Господь Вседержитель в духовний спосіб облачений, а також ангельські сили та лик святих перебувають в небесному бутті у стані обоження, в сяянні вічної слави. Тому церковне облачення духовенства містить надзвичайно глибоке значення і символіку, являючи усім присутнім у храмі їхнє покликання, християнські істини та науку Церкви.

Звичайно, богослужбові ризи в сучасному вигляді з’явилися не одразу. Вони формувались від початків християнства і набирають свого виду, зазнають змін до тепер, дійшовши до наших часів такими, якими вони є сьогодні. Проте, надзвичайно важливо завжди в усі часи старатися зберігати християнську традицію, символіку, божественну красу та елементи церковних риз, особливо коли йдеться про Східний Візантійський обряд. Адже це надбання нашої Церкви і ми в особливіший спосіб покликані зберігати традиції та канони у пошитті богослужбових риз та іншого церковного одіяння. Кожна форма облачень, вирізи на них, лінії, ті чи інші елементи є невід’ємними у пошитті, оскільки творять повну «ікону» символіки та богослов’я, звіщаючи і виражаючи вірним у свій зримий спосіб красу, благоліпіє Царства Божого та науку Церкви про покликання людини до спасіння.

Зважаючи на це, пошиття та виготовлення церковних облачень є дуже відповідальним, клопітким і святим ділом. Тому, з благословення Високопреосвященнішого Кир ІГОРЯ, Архиєпископа і Митрополита Львівського, при Львівській Архиєпархії організовано швейну майстерню з пошиття богослужбових риз та церковної одежі для священнослужителів, семінаристів, прислуговуючих у різних храмах і т.д. Преосвященніший Кир ВЕНЕДИКТ, Єпископ-помічник Львівський, 23 червня 2011 року Божого урочисто відкрив та освятив приміщення майстерні, щоб вона діяла на славу Божу та добро Церкви Христової.

Ми працюємо з понеділка до п’ятниці з 8.00 год. до 17.00 год. Приймаємо замовлення на всі види церковного облачення та храмової утварі, пов’язаної з пошиттям. У нашій майстерні працюють одразу кілька кваліфікованих закрійників та швей, тому всі замовлення виконуються швидко і якісно.

Чекаємо на ваші замовлення і будемо завжди раді вам прислужитися в пошитті церковного одіяння та оформленні внутрішнього устрою храму, щоб таким чином в земний спосіб являти небесну красу Царства Божого.